Kreativ vinimportör

Med ny ledning och stort entreprenörsdriv var det dags för Miguel Torres Sweden att Re-branda sig!

Vi fick glädjen att jobba tillsammans med dessa härliga vinentusiaster i syftet att skapa ett helt nytt varumärke som skulle kännas kreativt och nytänkande! De flesta vinimportörer och distributörer i Sverige är lite tysta, de låter sina produkter tala för dem. Men Miguel Torres Sweden ville annat, de ville etablera sig hos alla sina kunder som något nytt och spännande och som kommunicerade detta även utanför Systembolagets offertflöden. Vi fick några kärnvärden att arbeta med och sedan fria händer att modernisera varumärket, för oss var detta en dröm!

- FD Miguel Torres Sweden
- Rebranding: The Wine & Spirits Collective
- Lanserades 2017

Vi ville skapa en känsla av ett kreativt intiativ, nästan ett kollektiv, för vin och sprit. Någonstans där personer med passion för produkterna möts och som vill driva utvecklingen framåt. Med ett ben i allt vad traditioner och kunskap är men med ett ben i entreprenörsdriv och innovation. Ett nytt varumärke togs fram, ny tonalitet, grafisk profil och ny webb.

Miguel Torres Sweden blev The Wine & Spirits Collective

I uppdraget ingick att ta fram en webbplats som skulle fungera som ett skyltfönster men också ett säljstöd. Smidiga funktioner för att kunna skapa orderlistor och favoriter togs fram. För att underlätta för säljarna så kunde kunder nu själva även skapa sitt eget orderunderlag.

TDA tog även fram den nya webbplatsen: http://www.twscollective.se

Vill du veta mer?

Kotakta Terése Pageryd

via email eller mobil: +46 704 864 657