Europas första sociala e-handel för outdoor

Nordic Native skapades med ambitionen att bygga en mötesplats för de som älskar naturen men också en butik med de bästa kläderna och utrustningen för friluftsliv och äventyr.

Marknadsplats för medlemmar och varumärken

Nordic Native är den första helt kompletta sociala e-butiken för friluftsliv och äventyr och som kopplar samman produkter, aktiviteter och individer på en gemensam plats. Nordic Native är mer än bara en butik på nätet, det är också en mötesplats för alla som älskar naturen. Här kombineras det bästa av social media och möjliggör för användarna att dela sina erfarenheter, bilder, reseberättelser men också betyg och recensioner av produkter. På Nordic Native kan medlemmarna skapa egna intressegrupper och hitta andra som har samma intresse för en specifik aktivitet.

Som accelerator byggde vi upp ett influencer-program, Nordic Native Experts, för inspiration och kunskap till företagets communitybas.

Nordic Native har målet att bli världsledande e-handelsaktör inom outdoor och utmana ett förlegat branschförfarande.

Medlemsdriven försäljning & Triggersystem

Medlemmar kan bygga upp sin fan-base och starta egna butiker med sina favoritvarumärken. Försäljning som sker i medlemsbutiken ger provision till medlemmen. Varumärken kan också skapa sina egna butiker och knyta till sig sina intressenter. I botten skapade vi ett medlemsprogram med gamification som strategi. Genom varierande aktiviteter på sidan tjänar medlemmen poäng och status. Poängen används i shoppen och statusen för att attrahera followers.

TDA tog även fram ett box-koncept till försäljning av varierande upplevelseresor.

TDA ansvarar för design, affärsutveckling, social media och teknisk produktion av den sociala e-handelsplattformen. Men även ett bakomliggande lagersystem, fullt integrerat mot logistikföretag, har tagits fram av TDA.

Vill du veta mer?

Kotakta Terése Pageryd

via email eller mobil: +46 704 864 657